Anul acesta am achizitionat pesti de la doi furnizori, unul din Bucuresti si unul din alt oras, cel din Bucuresti fiind foarte serios.

De la celalat am cumparat in doua randuri 13 pesti mari fara a avea probleme, decat legate de romanisme gen una vorbim la telefon alta tranzactionam la fata locului, caci daca  tot am batut 400 km nu plec cu mana goala, chiar daca pretul este marit un pic.

Peste asta se poate trece ca de, banul oricum circula.

Insa, a treia oara m-am deplasat pentru un nr. mai mare de pesti, „omul” sunandu-ma ca lichideaza efectivul de Koi, intrucat se apuca de altceva.

Chiar daca mi s-a parut suspect si am intrebat in doua randuri daca pestii sunt sanatosi, raspunzindu-mi-se ca da, am mers inca o data pe incredere si m-am pricopsit cu pesti bolnavi.

Iata cam cum se prezinta anumite boli pe exteriorul pestelui dupa stresul transportului si schimbarii de mediu:

Suspectez ca pestii sunt infectati cu aeromonas.

Astazi un peste bolnav a ajuns deja la laboratorul de analize din Bucuresti si in cateva zile voi avea rezultatul.

Ma intreb: de ce in loc sa trateze pestii ii vinde bolnavi, transmitand boala in toate colturile tarii?

Grija mare la cumpararea pestilor – de unde si in ce conditii ii cumparati – sa nu patiti ca mine.

Multumesc si pe aceasta cale persoanei care m-a sunat din celalalt capat al tarii sa ma atentioneze ca respectivul crescator de koi vinde pesti bolnavi.

Pentru mine informatia a sosit cu cateva ore prea tarziu….  Asta este.

Iata si imagini cu un peste cumparat bolnav de catre un domn din alta parte a tarii de la acelasi crescator:

Branhiile sunt foarte afectate, ca si la pestele fotografiat de mine.